Przyczepa typu TTMA (poduszka zderzeniowa – energochłonna) z tablicą świetlną U26a
Tablica U26a ze strzałą L22
- Wymiary tablicy 2200x3600 mm (wg warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych DZ.U.220 z dn.23.12.2003r.). Tablica podzielona jest na dwie części (dół i góra).
- Konstrukcja z profili stalowych, ocynkowanych ogniowo.
- Blacha ocynkowana lub aluminiowa, oklejona folią II gen.
- Znak C9 lub C10 z ręczną regulacją ustawienia strzałki.
- W górnej części tablicy są 2 pulsatory LED o średnicy ф300 mm o podwyższonej światłości wraz ze specjalnym układem optycznym spełniającym parametry klasy lampy L9H (światłość 20 000 cd) wg normy PN.EN 12352:2010
- Strzała świetlna składa się z 22 lamp LED o średnicy ф200 mm o podwyższonej światłości wraz ze specjalnym układem optycznym spełniającym parametry klasy lampy L8H (światłość 2000 cd) wg normy PN.EN 12352:2010
- Sterownik z funkcjami wyświetlania sekwencji strzały świetlnej w technice mikroprocesorowej.
- Gwarancja: 2 lata
- Produkt POLSKI
Mobilna osłona energochłonna TTMA do zabezpieczania tymczasowych prac drogowych
Urządzenie składa się z następujących elementów:
- poduszki zderzeniowej pochłaniającej energię pojazdu uczestniczącego w kolizji,
- tablicy sygnalizacyjnej U-26a (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 3 lipca 2003r)
- regulowanego dyszla umożliwiającego połączenie przyczepy z pojazdem ciężarowym
Osłona przetestowana zgodnie z wymaganiami NCHRP 350 w klasie TL3 na prędkość 100km/h. Występuje w formie przyczepy, którą można doczepiać do dowolnego samochodu ciężarowego o masie od 8 – 12 ton wyposażonego w zaczep.
- Prosty system doczepiania / odczepiania osłony do samochodu
- Wysoka pochłanialność energii kinetycznej pojazdu uderzającego
- Dostępność części zamiennych
- Przy niewielkim uszkodzeniu osłony – możliwość jej naprawy
- W przypadku poważniejszych uszkodzeń - prosta wymiana na nową
- W razie wypadku – koszty naprawy / wymiany osłony pokrywane z OC sprawcy
Od wielu lat rozwiązania te są powszechnie stosowane na drogach wielu krajów europejskich.
Zastosowanie osłon energochłonnych znacząco poprawia bezpieczeństwo pracowników wykonujących swoje zadania na drodze oraz innych użytkowników poruszających się po odcinku, na którym te prace są prowadzone.
Przyczepa
- solidna konstrukcja nośna służąca do montażu osłony
- dyszel o regulowanej wysokości w zakresie 90 do 110cm
- zaczep oczkowy o średnicy otworu 40mm
- hamulec postojowy
- szczelnie zamknięta skrzynia służąca do bezpiecznego przechowywania akumulatora
- koło zapasowe
- oświetlenie zgodne z wymogami kodeksu drogowego
Poduszka zderzeniowa
- wykonana z materiałów absorbujących energię kinetyczną
- posiada trzy strefy zgniotu:
- pierwsza - zderzak połączony z aluminiowymi profilami biegnącymi wzdłuż poduszki,
- druga – dyszel z systemem pochłaniania energii
- trzecia – poduszka wypełniony materiałem absorbującym
- wykonana z aluminium, które zapewnia wysoką odporność na korozję
- możliwość wymalowania osłony w dowolnym kolorze RAL (za dodatkową opłatą)
Wysokość osłony wraz z tablicą U-26a w pozycji roboczej | 4,1 m |
Wysokość osłony wraz z tablicą U-26a w pozycji transportowej | 2,9 m |
Długość poduszki zderzeniowej | 3,2 m |
Długość kompletnej osłony (poduszka wraz z dyszlem) | 6,3 m |
Szerokość osłony | 2,3 m |
Waga całkowita | ok.1250 kg |
Napięcie instalacji elektrycznej | 24 V |